Dispoziția directorului ICJPS nr. 56/85 din 16.05.2020

În temeiul Hotărârii Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică nr. 10 din 15 mai 2020 prin care s-a declarat pe întregul teritoriu al Republicii Moldova starea de urgență în sănătatea publică pe perioada 16 mai - 30 iunie 2020, cu posibilitatea prelungirii termenului dat în funcție de evoluția situației epidemiologice și a Hotărârii Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică nr. 11 din 15 mai 2020, care a stabilit asigurarea respectării stricte a unor măsuri de control și combatere a infecției de COVID -19, Dispun:

1. Prezenta Dispoziție vizează activitatea Instituției Publice Institutul de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice (în continuare: Institut) în perioada 16 mai - 30 iunie 2020;

2. Luând ca bază prevederile art. 28.1 din Hotărârea Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică nr. 11 din 15 mai 2020 (în continuare: HCNESP nr. 11 / 2020), se instituie un regim special de lucru, cu atragerea la serviciu doar a personalului stric necesar pentru asigurarea funcționalității Institutului și a entităților sale pentru anumite activități stabilite în comun și agreate de conducere. Vicedirectorul, conducătorii de proiecte, directorii de Centre, secretarul științific, contabilul-șef și șeful serviciului personal vor elabora săptămânal un grafic comun pentru Institut, care să asigure accesul fluidizat al personalului la serviciu;

3. Luând ca bază prevederile art. 2.9 și art. 28.2 din HCNESP nr. 11 / 2020, conducătorii de proiecte, directorii de centre, secretarul științific și șeful serviciului personal vor facilita desfășurarea muncii la distanță pentru personalul, activitatea căruia nu necesită prezența obligatorie la locul de muncă și poate fi exercitată la domiciliu;

4. Luând ca bază prevederile art. 2.8 și art. 2.10 din HCNESP nr. 11 / 2020, conducătorii de proiecte,  directorii de Centre și șeful serviciului personal, împreună cu președintele Comitetului sindical al Institutului, vor asigura organizarea activității, instruirea personalului și amenajarea locurilor de muncă cu respectarea măsurilor de prevenire conform Ghidului practic aprobat de către Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale;

5. Luând ca bază prevederile art. 2.9 și art. 8 din HCNESP nr. 11 / 2020, personalul cu vârsta de peste 63 de ani, alte persoane care se regăsesc în zona de risc sau se află în condiții familiale de risc, vor continua activitatea de la distanță și se vor prezenta la locul de muncă doar la solicitarea conducerii Institutului sau a șefilor de entități. Persoanele care cad sub incidența acestor categorii vor prezenta conducătorilor de proiecte / directorilor de Centre sau șefului serviciu personal o dată la două săptămâni rapoarte privind activitatea desfășurată;

6. Luând ca bază prevederile art. 28.1 și art. 28.2 din HCNESP nr. 11 / 2020, personalul științific care activează prin cumul extern va continua activitatea de la distanță și se va prezenta la locul de muncă doar la solicitarea conducerii entității sau a Institutului. Persoanele care cad sub incidența acestei categorii vor prezenta conducătorului de proiect o dată la două săptămâni rapoarte privind activitatea desfășurată;

7. Luând ca bază prevederile art. 27 din HCNESP nr. 11 / 2020, se stabilește regimul special de lucru pentru desfășurarea activității de la 08.00 până la 16.30 și pauza de masă de la 12.00 până la 12.30, cu posibilitatea revenirii la orarul din trecut în funcție de evoluția situației epidemiologice;

8. Luând ca bază prevederile art. 11 și art. 22 din HCNESP nr. 11 / 2020, se interzice desfășurarea manifestărilor științifice și examinarea tezelor de doctor/doctor habilitat în ședințe publice  (centru, seminar științific de profil, consiliu științific specializat) în incinta Institutului. Manifestările de caracter științific / științifico-aplicativ se transferă sau se vor desfășura în regim online. Examinarea și susținerea tezelor de doctor / doctor habilitat pot fi organizate și desfășurate online, cu respectarea prevederilor ANACEC.

9. Conducătorii de proiecte, directorii de Centre și șeful serviciului personal vor întreprinde toate acțiunile necesare pentru informarea tuturor angajaților Institutului cu textul prezentei Dispoziții;

10. În funcție de evoluția situației epidemiologice din Republica Moldova, termenul indicat va fi revizuit și adus la cunoștință tuturor angajaților.

Victor Juc, doctor habilitat în științe politice, profesor universitar,

director al Institutului de Cercetări Juridice, Politice și Sociologice

 

Media: